Efectele negative ale unui job sedentar

Cum poti reduce efectul negativ al unui job sedentar? Care este pozitia corecta la birou?

Durerea de spate si de coloana este un efect negativ, foarte raspandit in zilele noastre, al pozitiei incorecte la birou sau a unui job sedentar.

 

Iata cateva sfaturi pentru o pozitie corecta la birou:

- Picioarele trebuie sa fie intr-o pozitie confortabila, pe podea sau pe un suport pentru picioare, astfel incat sa se formeze un unghi de 90 de grade intre picioare, sold si coloana vertebrala.

-  Trebuie sa existe posibilitatea reglarii inaltimii scaunului, unghiului din spate si cotierelor.

- Spatele trebuie sa fie sprijinit de un suport lombar reglabil.

- Incheietura trebuie sa se afle intr-o pozitie neutra atunci cand se foloseste tastatura sau mouse-ul, bratele nu trebuie intinse pentru a ajunge la acestea.

- Partea de sus a ecranului trebuie sa fie aliniata cu fruntea celui care utilizeaza computerul, nu cu ochii, preferabil ca acestia sa fie la mijlocul ecranului. Distanta dintre ecranul computerulu si cel care-l utilizeaza trebuie sa fie de aproximativ 60 cm.

-  Unghiul format de coate trebuie sa fie de 90 grade in raport cu partea superoara a bratelor. Coatele trebuie sa fie tinute aproape de partile laterale ale corpului astfel incat sa nu presupuna indoirea articulatiilor in timpul tastarii.

 

Efectele negative ale unui job sedentar se recunosc in durerile de cervical, umeri, sindrom tunel carpian si in rigiditatea muschilor. Cea mai mare greseala este sa te apropii de monitor pentru a vedea mai bine, astfel gatul se intinde si distorsioneaza vertebrele. Mare atentie la folosirea mouse-ului si la pozitia mainii, muschii umerilor lucreaza mai mult daca sunt tensionati si reduc circulatia sangelui, aici apar amortelile, furnicaturile.

 

No Comments Yet.

Leave a comment