Sciatica si cum te poate ajuta kinetoterapia manuala

Sciatica sau nevralgia sciatică este o afecțiune care se manifestă prin durere de-a lungul traiectului nervului sciatic. Ea este mai accentuată la mișcare, atunci când i se mai pot adăuga tulburări motorii, vasculare și trofice.
În limbajul comun, sciatica este un folosită pentru a descrie coborârea durerii de-a lungul piciorului de la șold până la degetele de la picioare.

Nervul sciatic, cel care este iritat în această afecțiune, este nervul cel mai mare din corpul omenesc, care pleacă din partea de jos a măduvei spinării și se ramifică în coapsă, gambă și laba piciorului, inervând membrele inferioare. El are grosimea degetului mare de la mână.

Simptome

-amortire și furnicături în tot piciorul și în talpă
-durere surdă în zona lombară
-durere profundă în mușchiul fesier
-durere în mușchii gambei
-durere deasupra genunchiului, în lateral
-durere pe fața posterioară a piciorului
-durere în călcâi și talpă
-durere la stat în șezut
-durere la stat în picioare
-durere la răsucire în pat
-durere la aplecarea spre în față
-durere la orice răsucire de trunchi

Cauze

-protuzie discală
-listezis
-prolaps discal
-discuri degenerative
-artrită în articulațiile vertebrale (osteofite)
-spasme musculare în zona lombară și fesieri
-apăsarea uterului pe nervul sciatic în ultimul trimestru de sarcină
-spondilolistezis
-stenoză
-sindrom piriformis
-sindrom sacroiliac
-accident de mașină
-tumori vertebrale sau infecții care pot afecta nervul sciatic

Tratament

Kinetoterapia manuală este foarte benefică pentru sciatică.
În cazul sciaticii se lucrează pe țesutul moale, pe mușchi, pe ligament, pe articulație dar și pe fascia. Tehnicile de kinetoterapie manuală includ presopunctura, mobilizari ale articulațiilor, mușchilor, țesutului conjuctiv și întinderi (stretching) specifice zonelor lucrate.

Tehnica manuală de stimulare și de destindere a mușchilor ajută la decongestionarea contracturilor musculare care pun o presiune considerabilă asupra nervului sciatic. Procedeele kinetoterapeutice ajută, deasemenea, la reducerea inflamației și a presiunii în jurul discului vertebral care presează pe nervul sciatic.
Tehnicle de kinetoterapia manuală poate descoperi articulații înțepenite și nealiniate corect biomecanic.
Kinetoterapeutul poate realinia articulația în ax după ce mușchii și ligamentele au fost relaxate anterior.

Autotratament

-Intinderea corpului la orizontală cu gambele așezate la 90 de grade ca pe scaun
medicamente recomandate de medicul de familie
-Suplimente naturale ca magneziul și uleiul de pește pentru a reduce inflamația și spasmele musculare
-Gheață și căldură alternativ
-Atenție sporită la postură în mișcare, la volan, pe scaun, la ridicarea greutăților
exercitii ușoare și de întindere recomandate de clinician
-In cazul dormitului pe o parte este indicată așezarea unei perne sub genunchi pentru un somn în condiții optime
-Se recomandă să fiți atenți la o postură bună a corpului tot timpul chiar și la ridicarea greutăților, care se va evita pe cât posibil.
-Este indicat să evitați, deasemenea, toate posturile și activitățile care vă torsionează coloana sau vă provoacă durere.
-Dacă lucrati la birou asigurați-vă că nu stați tot timpul pe scaun. Ridicați-vă și faceți câțiva pași pe lângă birou ; beți câte un pahar de apă pentru hidratare și continuați regulat cu câteva exerciții de întindere ușoare.
-Este bine să evitați tocurile la birou deoarece schimbă postura zonei lombare și cauzează o curbură a coloanei, iar mușchii devin astfel rigizi.
-Indicate sunt și înotul, yoga sau pilates.

Terapeutul vă poate prescrie cel mai bun exercițiu adaptat la condiția fizică și simptomele fiecăruia pentru a scăpa de durere și a fi cât mai flexibil posibil.

No Comments Yet.

Leave a comment